Wat vliegt de tijd...

Nade vliegende start van onze rondreishadden we het plan om een paar dagen rustig aan te doen aan Lago Yojoa. Maar om nou een hele dag niets te doen was ook wat overdreven dus waren er een paar activiteitenbedacht. Dat moest makkelijk kunnen, want we hadden nauwelijks reistijd...

Ons vogeluitje begon om 06:30. Onze gids had in de jaren zestig kunstgeschiedenis gestudeerd en was vervolgens in India helemaal gefascineerd geraakt in vogels. Met zo'n curriculum moet je gewoon een lange grijze baard in een vlecht hebben, en die had Malcolm gelukkig ook

Laughing
In twee kleine roeibootjes gingen we op pad. Na vier uur over het meer geroeid te zijn wisten de inzittenden van de ene boot een hoop vogels te benoemen, had de andere boot het erg gezellig gehad en had iedereen pijn in zijn ‘onderste onderrug' van het zitten
Wink

Het enthousiasme om vogels te kijken was inmiddels iets getemperd, maar voor s middags stond er nog een natuuruitje op de planning. Na een paar stevige klimmetjes (met de auto

Wink
) bereikten we de ingang van het natuurreservaat. Op het terrein waren paden uitgezet die langs watervalletjes en uitzichten voerden. Om het helemaal ´af´ te maken was het gebied was gevuld met kolibries. Na een stukje wandelen hield een deel het voor gezien. Samen met Louis nam ik een vervolgpad dat ons in 90 minuten terug bij de ingang zou brengen. Foutje bedankt!90 Minuten was het tot aan het eerstvolgende uitzichtpunt, toen nog 45 tot het daarop volgende en uiteindelijk nog weer 75 tot de uitgang!
Surprised
Als we de bordjes goed gelezen hebben hebben we in ieder geval 400 meter geklommen (en weer gedaald) en de afstand van drieëneenhalf uur in tweeënhalf uur gedaan
Cool
Toen we terug waren was de rest inmiddels voorzichtig ongerust aan het worden, want het was ondertussen bijna donker
Wink

Nu iedereen weer helemaal ‘uitgerust'

Wink
was konden we weer op pad naar onze volgende bestemming Na een kort bezoekje aan El Progresso zetten we koers naar de Atlantische kust. Tela heeft prachtige witte stranden, blauw water en staat vol met palmbomen. Hier ontdekten we weer eens hoe internationaal de economische wetten zijn. Hoe toeristischer een bestemming wordt, hoe hoger de prijzen van vanalles. Onze overnachtingskosten gingen over de kop net als onze restaurantbonnetjes. Maar voor al dat geld slaap en eet je dan wel met uitzicht op zee... Gelukkig was dit alles voor een paar ´rijke buitenlanders´ nog wel te doen, maar het verschil in onze pin frequentie was duidelijk te merken
Wink

Na meer dan een week in Honduras waren broer en zuslief eindelijk fysiek in staat om ´s avonds een keertje op stap te gaan. Aldus geschiede... De discotheek waar we eindigden had een redelijke DJ en er was een schuimfeest aan de gang dus het werd een dolle boel. Zo gezellig dat ik me ´s nachts in bed en de volgende dag ineens niet meer zo heel lekker voelde

Undecided
Gelukkig hoefde ik dan maar naar George te kijken om me op te vrolijken. Die arme jongen gaf bijna licht
Wink

Onderweg naar onze eindbestemming Roatan kwamen we eerst nog door La Ceiba. Omdat we er ook dieren konden zien in plaats van alleen maar vogels wilden we wel naar een natuurpark. Een dagarrangement via een reisbureautje koste alleen per persoon 90 dollar!? Dat viel wel een beetje buiten de begroting en moest goedkoper kunnen. Ik zou ´s middags eens met George langs het park rijden om te zien wat we zelf konden regelen. Onderweg naar het park zouden we Gré, Josué en Lianne op een strandje droppen en na afloop weer afhalen. Alles was volgens George een paar minuten ver weg dus ging dat makkelijk lukken...

Wink

Het strandje bleek op twintig minuten rijden te liggen. Het natuurpark lag ‘een paar minuten' de andere kant op, de reis erheen duurde 55 minuten

Wink
Vervolgens mochten we een half uur wachten tot er iemand was die ons iets kon vertellen over het treintje het park in... George had beloofd binnen een uur weer terug op het strandje te staan, maar dat gingen we dus niet helemaal meer halen. Uiteindelijk kwamen we tegen zevenen weer terug bij het strand waar de rest inmiddels al wel een tijdje niet meer lag aangezien de zon al onder was...
Laughing
Bij terugkomst in het hotel had ik bijna drie uur auto gereden, maar ook een hoop geld ‘verdiend'. De kaartjes waren ineens maar 7 dollar per persoon!
Surprised
En de volgende dag hebben we een hoop lol gehad met het zoeken naar dieren (niets gezien natuurlijk
Undecided
).

Na tweeënhalve maand reizen begon mijn haar wel wat lang te worden. Maar om hier nou aan een kapper uit te gaan proberen te leggen wat ik met mijn haar wilde...? Dat lukt me in Nederland niet eens!

Wink
Maar Josué was geweest en dat was goed afgelopen dus dan ik ook maar... Met de voorbeeldfoto op mijn rijbewijs kon de kapper wel wat zei hij. Ik heb volgens mij nog nooit zo lang bij de kapper gezeten
Laughing
Bijknippen, scheren over een kammetje, nog een keer knippen, nog meer scheren met een ander kammetje, weer bijknippen... Voor 2 euro zat mijn haar na een half uurtje weer helemaal netjes en kon ik voor het eerst sinds mijn klassefoto in 1986 mijn oren weer zien
Laughing

Geknipt en geschoren was het alweer tijd voor het afsluitende gedeelte van de reis. Onze strandvakantie op Roatan. De Bay Islands van Honduras behoren tot de mooiste duiklocaties in de wereld. Zelfs snorkelend vanaf het strand kom je al ontzettend veel mooie dingen tegen. Om er te komen moet je alleen wel eerst een uur op een soort bovenmaatse speedboat (capaciteit een paar honderd mensen) waar ze bij het inchecken pillen tegen zeeziekte uitdelen

Surprised
Omdat ik al drie dagen volle zee overleefd had durfde ik wel zonder
Cool
De terugweg neem ik misschien toch maar wel zo'n pilletje
Wink

De Bay Islands zijn een bijzonder stuk Honduras. De lokale bevolking stamt grotendeels af van Britse slaven (uit Afrika) en is dus lang en donker. En ze spreken hier ineens Engels. Hoewel, ik met dat dikke Caribische accent soms liever heb dat ze Spaans spreken

Wink
Roatan is onhondureens duur en stampvol Noordamerikanen, maar ook prachtig en onhondureens schoon en professioneel. Het zand is wit. Het zeewater is 29 graden, het zicht onder water heel goed en er is heel veel te zien. Paradijs...! En toch kijk ik best wel een beetje uit naar een nacht in mijn eigen bed en mijn eerste portie stampot andijvie
Laughing
Volgende week is het zo ver. Ik laat nog wel horen hoe snel dat weer is gaan vervelen
Wink

Reacties

Reacties

Wendy

Ik heb je verhaal met flarden gelezen omdat ik koda eigenlijk moet uitlaten,, ga het zo nog uitgebreid lezen! Heb de foto's wel bekeken echt super leuk!!!
Ik zal zo vrouwk ff strikken dat je een nieuw verhaal heb geschreven!!!!
Succes met de terug reis en veel plezier nog met duiken,,
tot woensdag!!!
xxx

vrouwk

Vanmiddag nog met wendij een gesprek gehad dat het toch wel tijd werd voor een nieuw verhaal. Thuis dacht ik nog ga even kijken naar de reactie's van andere. Staat ineens die stomme buurvrouw voor mijn deur te zwaaien en te lachen. Cas heeft weer een verhaal geschreven en ik ben de eerste. En er staan foto's bij. Oma had ik aan de telefoon en vertelde meteen, ik kom eraan
Opnieuw een prachtig verhaal. Ik zou bijna zeggen ga door met schrijven, want op deze manier maak jij texel nog spannend

Oma

Vrouwk heeft het verhaal uitgeprint en die neem ik mee naar huis om op mijn gemak te lezen. De foto's heb ik wel gezien, prachtig. Goede terugreis en tot woensdag cq donderdag. We hebben alvast de zon besteld

Neef en vriend van Neef (zonder Oma en tante)

Weer een mooi verhaal en ben het wel volledig met Vrouwk eens. Misschien moet je Den Helder ook eens beschrijven :)
Geweldige foto's, ook die van die 'ene' school, ik mis alleen de na foto van de kapper.
En dat pictogrammetje.....iets met bidden gok ik? (vertel maar of ik gewonnen heb!).

Neef en vriend van Neef (zonder Oma en tante)

ow...lees net uit goede nieuwsbronnen (geenstijl.nl) dat de aswolk van een klötevulkååntje op ijsland weer bezig is....hebben jullie zin in een extra lange vakantie? Hoop dat het meevalt maar check even voor je weer op de luchthaven staat voor nop.

dikkie dik

Ontiegelijk genoten van je enceclopie.
Je maakt van de razende bol nog een plaza alla cannes
En nieuwe roeping ??schijven van.
In ieder geval een goede reis terug U.ALL
jullie weten waar je eigen bed slaapt (toch)
We praaien

Marleen

Ik zit weer helemaal te genieten van je verhalen en foto's! Hopelijk hebben jullie nog een heerlijke tijd op Roatan (wij hebben op Utilla gezeten, weet niet hoe het op Roatan is, maar vergeet zeker niet te bbq met verse vis!) en krijgen we nog een mooi eindverhaal...

groetjes, Marleen

Janneke

Yup! Wat vliegt de tijd!!
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar je nieuwe coupe! ;-)

Ik heb ook weer met veel plezier je verhaal gelezen en ja... waarom niet?! Schrijver. :D

Ik hoop de jullie nog een paar prachtige dagen hebben daar en wens jullie een goede terugreis.

Ik hoop inderdaad ook nog op een goed slotverhaal. Dat schijnt heel belangrijk te zijn om een goede schrijver te zijn. hih ;-)

Tot gauw weer dan!

Georges

Zie reactie van eerder deze ochtend op vorige verhaal ;)

annemieke

Time flies when you're having fun! Heb van je verhalen genoten, echt je moet toch eens gaan nadenken over de professionele schrijverij!

BROER

broer wij zitten in tamarindo.... alles gaat goed komen geloof ik morgen ochtend met taxi naar vliegveld en alles vliegt optijd stond er net nog dus laten we dat hopen.... alle vluchthavens waren open... het sluiten van nedelands luchtruim scheen overbodig te zijn geweest... zie je in Holanda!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!