Verreisd

Na een paar dagen gestress en weinig slaap had ik eigenlijk weinig behoefte aan vakantie.

Wink
Laat staan in een ver vreemd land. Maar eenmaal in het vliegtuig zonder weg terug begon dat gevoel weg te zakken. Na een paar uur boven de Atlantische Oceaan begon ik alweer uitdagingen te zien in plaats van problemen. Zo ongeveer rond dat moment kwam ik erachter dat ik niet rond de middag, maar rond middernacht in Lima aan zou komen. Oeps, verkeerd onthouden
Wink
En ik had nog geen onderdak geregeld, want ´daar had ik toch tijd zat voor´...

Geen probleem, dan bel je tijdens je stop in Atlanta toch gewoon even een hostel voor een pickup vanaf het vliegtuig denk je dan. Dus dook ik mijn Lonely Planet (reisgids) in om erachter te komen dat ik in plaats van Zuid Amerika, Centraal Amerika in mijn handbagage had. Nog geen probleem, in Atlanta moest ik zelf mijn bagage van de band pakken en weer door de douane dragen. Dan kon ik meteen mooi dat boek even wisselen. Maar wat er in Atlanta ook op de band lag. Geen tas. Even vragen leerde me dat de tassen stiekum toch automatisch doorgezonden werden. Ik was waarschijnlijk de enige die daar een tikkie verdrietig over was

Wink
Een SMS hulplijn ingeschakeld en met in ieder geval een adres paraat weer terug het vliegtuig in. De eerste negen uur was ik eigenlijk heel goed door gekomen, maar tijdens de tweede vlucht begon de vermoeidheid toch wel toe te slaan. Jammer genoeg paste ik niet zo goed tussen de stoelen dat ik er ook echt een beetje kon slapen. Al die panfluitperuanen om me heen zijn maar ontzettende boffers met hun 1.40m
Laughing

Middernacht precies lande het vliegtuig in Lima. Met zijn allen (en nog vijf vluchten) in een gezellig kronkelende Eftelingrij die zo´n beetje een uur duurde. Gelukkig had ik in dit vliegtuig wel de goede formulieren gekregen en was ik zo langs immigratie. Dat was op de eerste vlucht niet gelukt waardoor ik daar twee keer achteraan kon sluiten

Undecided
Ik snap ondertussen wel hoe Homeland Security werkt. Zo´n opgefokte terrorist gaat het nooit van zijn leven overleven om in al die rijen te gaan staan wachten. Wel een beetje jammer voor de rest die hij in de wachtrij uit frustratie opblaast
Wink

Toen ik eenmaal door de douane was lag mijn tas al op me te wachten op de bagageband en kon ik op zoek naar onderdak voor de nacht. Ondernemend volk die Peruvianen. Bij het verlaten van de bagagehal doken er direct vertegenwoordigers van drie taxicentrale´s bovenop iedereen. Maar dat was nog niets vergeleken bij die kudde taxichauffeurs die in de aankomsthal stond. Even rustig mijn gedachten ordenenen en een telefoontje plegen om te checken of er nog ingecheckt kon worden vergde nog heel wat overtuigingskracht. Uiteindelijk met een munttelefoon (goede oude tijd) een hostel gebeld (zo uit de Lonely Planet) die nog een kamer bleek te hebben. En toen met de eerste de beste taxi chauffeur vertrokken. Dat afdingen komt een andere keer wel weer, ik had slaap nodig. Op dat moment was ik zo´n 26 uur wakker

Undecided

Gelukkig maar dat ik zo slaperig was. De rijstijl van die taxi chauffeur had hem in Nederland wel een paar rijontzeggingen opgeleverd en veel vrienden maakte hij er ook niet mee

Wink
Al flitsend met zijn grote licht continue op de linkerbaan. Maar het schoot wel op. Van tevoren had ik bedacht dat ik hem zou vragen even te wachten terwijl ik checkte of ik echt wel in kon checken. Maar toen ik uitstapte stonden er direct vijf toeterende auto´s achter hem dus vertrok hij meteen. Dat was nog even een spannend momentje met een onverlichte lobby. Gelukkig kwam er binnen een minuutje een nachtportier opendoen en kon ik inchecken op de enige vrije kamer. Ik kan me herinneren dat ik ik ben gaan liggen en de paar uur daarna heb ik heerlijk geslapen
Laughing
Totdat ik wakker werd en me herinnerde dat het hier zomer is en je dan muggen hebt
Wink
Een rondje anti muggen spul en toen de nacht af gemaakt,

Vanmorgen ontbeten op een terrasje en een rondje gelopen met een jongen die ook vannacht was aangekomen. Het is hier continue bewolkt en ´s ochtends en later ´s middags hangt de mist (smog?) zo ongeveer tot op de grond. Vanmiddag weer een rondje gelopen en op een terrasje gelunched met een andere hostelgenoot. En net mijn eerste solo supermarkt bezoekje gedaan dat blijft toch altijd een geweldig uitje in het buitenland.

Nu even achter de computer in de Hostel wat al een avontuur op zich is

Wink
Vanavond mijn jetlag nog maar een beetje nachtrust gunnen en dan vanaf morgen plannen maken en op stap. Ik heb een tour naar de Amazone gezien die me wel leuk lijkt. Dus misschien ga ik wel apies kijken
Laughing
...

Reacties

Reacties

gp

Het lijkt erop dat ik het genoegen heb als eerst te reageren op dit bericht. Toevallig kwam ik vanochtend op het idee even naar je blog te kijken. Fijn dat je een 'goede' reis achter de rug hebt. Mooi verhaal, hopen dat je dat gaat volhouden...

Veel plezier daar aan de overkant.

Groeten Gerrit-Pieter

Marleen

Zo, een goed begin is het halve werk! Je hebt op je eerste dag Lima goed overleefd, dat is een compliment waard! We zijn benieuwd naar je volgende activiteiten. Veel plezier!
Groetjes, Marleen

Rian

Heerlijk peruaans, om van te genieten achter de nederlandse pc! wees gerust, smog verdwijnt zodra je Lima ten noorden, zuiden of oosten verlaat. Veel succes, loop nog even langs de Malecon Cisneros 980 (richting parque de faro) voor een mooi fotootje voor mij ;-). Heel veel reisplezier!

BROER

Heej Broer, Goed bezig! als ik t goed begrijp kunnen we jorge straks wel schrappen, i found my own guide!!
Suc6 daar en geniet van de apies.

Kathy

Hé, geweldig. Eindelijk op weg!! En spreek je al een beetje Spaans?
Wij wachten op foto's want die winterfoto on top moet toch echt verdwijnen nu :-)

Gré

Ola, Met heel veel plezier je verhaal gelezen. Meteen geprint voor oma G en vanmiddag al gebracht, ze gaat het vanavond in alle rust lezen zegt ze. Maar ze vindt het prachtig dat ze op deze manier goed op de hoogte blijft van jouw wel en wee. Oma L weet zeker( zo'n 86 keer) dat je toch alleen aan het reizen bent? Ik heb je vandaag het sms je gestuurd waar je op wachtte. (Ik stuur je nog een mailtje) Het huis ziet er oud maar wel heel schoon uit. ;-) Ben benieuwd naar je verhaal over de Amazone. Tot horens

Annemieke

Wat prachtig om dit te lezen, fantastisch dat je dit doet. Veel mensen dromen hierover, jij doet het dus "gewoon". Geniet van alles, ik doe dat al door je verhalen te lezen, bedankt!

Janneke

Hey globetrotter! Goed te lezen dat je goed bent aangekomen. :-) Leuk om te lezen! Ik hoop ook dat je die verhalen een beetje vol zal houden. ;-)
En dat je onetussen genoten hebt van de Amazone en de apies. Ik hoop dat je gauw weer iets schrijft.
Veel plezier!

jan

hoe veel steren heft die hostel dat zal wel veel zijn
je zou toch een aapie voor gre menemen dus je moet
er in slagen vind ik
hier gaat het goed de tempratuur gaat om hoog
groeten jan

Neef

Ja oompie...de temperatuur gaat wel omhoog, maar er komt alleen meer water naar beneden :)
Leuk verslagje. Jammer dat je weer zo lang bent he? Had je maar niet zo moeten groeien *grin*. Lees dat je de reis goed heb overleeft, de douane goed gepasseerd bent en de hostelbedden goed liggen. Mocht het je lukken dan zijn we ook nieuwsgierig naar de foto's
Geniet er van, wij uit Eindhoven zullen je vanaf dit webstekje volgen: ;)

Greetz.

die andere neef

ik dacht al, geen neef meer op skype, die zal wel vliegen :)

Thuin

Succes aldaar en tijdje geleden had je het over een camera helm? Volg linkje en misschien kun je er eentje winnen
http://www.bever.nl/winnen

Wendy

Wat leuk om te lezen, je schrijft het ook erg grappig op!!
Ik denk dat je spaans nu ook wel snel vooruit zal gaan, en bij mij mijn Grote Dalmuti prestatie's. Vanavond is het er weer tijd voor!
Kijk uit naar je volgende verslag!
Hasta la Vista
Wendy

Yvon

Cas, kijk je wel uit? Straks ga je 't nog leuk vinden!! ;)

marieke c

ik miste je al op msn ;) geniet ervan!

Zussie Li

Aloaaaaaaaaa brother in tha house! (welk house?)
Wat leuk dat ik de eerste ben die hier een berichtje achterlaat.... hmmmmmm .....
Ik ging al he-le-maal zitten, nou ja bijna liggen, voor al je verhalen, maar wat schetst mijn verbazing...... deze had ik bij oma G al gelezen! Waar is de rest? Schiet eens even op met het op 'papier zetten' van al je nieuwe belevenissen!
Ik heb er voor gekozen om vanavond eens niet op stap te gaan........ en wat schetst mijn verbazing (dat klinkt zo leuk) ligt er net bij thuiskomst een brief van de gemeente op de mat of ik even een bedrag van €540,- over wil maken!!! Waaaaaaaaaaaaaaaa, ga ik niet stappen, raakt mijn geld evengoed op! Niet te geloven..... kga denk ook maar in een hutje in Peru, daar kennen ze vast geen afvalheffing en rioolbelasting en wat voor naam ze er ook allemaal nog meer voor verzinnen.
Vakantie zit er weer op (voor mij dan, voor jou nog langgggggggggggg niet)
Tot horens (hahahahaha)
Kussie zussie Li

vrouwk

stuur nog meer zon onze kant op, was hier lente vandaag

Wendy

Leuke/Mooie foto's! En geweldig commentaar eronder geschreven!!!
Laat je ook wel foto's maken met jezelf erop?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!