Vliegen, wandelen en wachten...

Afgelopen week is weer een heel avontuurlijke week geweest... ik ben van bergen af gerend, uit vliegtuigen gevallen, heb uren gewandeld, uren op het politiebureau gezeten en ben bestolen (willekeurige volgorde

Wink
)

Maandag begon ik met mijn curus paragliding (parapente). Dat was erg vermakelijk. De eerste dag van een zandduin ergens langs de kust in de middle of nowhere. Dat ging prima. Dinsdag nog een dagje zandduinen (want je gaat altijd twee dagen naar de zandduinen ongeacht hoe goed je bent denk ik

Wink
). Om het geheel wat spannender te maken renden er steeds zes honden achter me aan wanneer ik kwam landen (ik heb een hoop inentingen, maar ik twijfelde toch of het er genoeg waren om gebeten te worden
Wink
) Toen de heuvels in (hoewel met 200 meter tussen start en landing mag ik het misschien zelfs wel een berg noemen) bij Pachacamac (40 kilometer onder Lima). Starten was een heel raar gevoel de eerste keer. Vergelijkbaar met bovenaan de skipiste waar je de rest van de piste nog niet kunt zien... En als ik dan achter me keek lag mijn ´parachute´ als een groot tafellaken op de grond, niet echt een bemoedigend gezicht. Maar starten ging prima en na mijn eerste landing besloot de grondinstructeur me het verder zelf uit te laten zoeken. De tweede dag in Pachacamac maakte ik een vlucht van anderhalf uur waarbij ik dus continue rond en boven mijn startpunt kon vliegen. Dat was erg grappig om te doen alleen vond mijn maag het niet zo leuk al dat gedraai en geschud (thermiek). Misschien toch 1 biertje teveel de vorige avond
Wink
We hadden deze week een erg leuk groepje in het Hostel met een paar Denen, Canadezen en een Amerikaanse. De derde dag Pachacamac waren er meer leerlingen mee en mocht ik mezelf een beetje vermaken. Dat kwam mooi uit toen mijn instructeur aan het eind een band van de Rangerover moest wisselen. Ik dacht het perfect getimed te hebben toen ik landde en hij net begon te rijden, maar het was nog niet klaar schijnbaar... En de auto die ons een half uur later kwam halen kreeg ineens ook een lekke band. Maar na weer een uurtje waren we dan toch echt onderweg terug naar Lima... Nu heb ik nog 1 dag cursus te gaan en gaan we waarschijnlijk hier aan de kust van de klif af. Dat heb ik van de week al een keertje gedaan, dat is erg leuk om op dezelfde plek op te stijgen als dat je landt.

Over landen gesproken... eergisteren vertelde mijn instructeur bij Pachacamac op de heuvel aan een andere paraglider dat ik sprong. Ineens moest ik zondag meekomen naar zijn springclub. Dus stond ik gisterochtend vroeg bij iemand in de huiskamer die ik niet kende, die me meenam naar iemand anders die ik niet kende en nog iemand anders die ik niet kende... Maar alledrie waren ze erg aardig. En de laatste bleek hopen sprongen te hebben en internationaal gezien goed aangeschreven te staan en mensen van Texel te kennen... Op zijn voorspraak kreeg ik bij aankomst op het vliegveldje (stof en stenen) een plaats in het eerste vliegtuig van de dag (en het seizoen, sinds november hadden ze nog niet 1x kunnen springen!) met geleend gloednieuw materiaal van een andere springer... Na twintig minuten klimmen waren we met onze Cessna 172 (courtesy of the Peruvian army) op 7.000 voet en konden we er met zijn drieën uit. Een erg goed gelukte sprong en toen nog een nette landing (Godzijdank

Laughing
). Even later kon ik ook nog mee voor een sprongetje met wat static line leerlingen dus ik ben weer helemaal current met mijn springen
Laughing
Na afloop moest er veel bier gedronken worden door iedereen en ging de hele club (nog een man of vijftien) mee naar het kantoor van een van de leden die naast dat hij politieman was ook kippen verkocht ofzo. Dat was erg gezellig en luidruchtig. Gelukkig worden mensen met een paar borrels op erg expressief dus kon ik een hoop van de grapjes wel volgen. Onderweg terug naar Lima zijn we om een of andere reden nog een militaire basis op geweest in de auto. Zes mensen in een auto met duidelijk een slok op en we kwamen de poort door. Heel bijzonder. Schijnbaar heeft de club volgende week een een jubileumfeestje met een grote kist en ik moest iedereen beloven dat ik er ook zou zijn. Ik heb nog een heleboel slagen om de arm gehouden, maar het was wel erg leuk en gezellig gisteren, ik loop nog steeds met een grijns op mijn gezicht.

En dat zelfs nog nadat ik vier uur op het politiebureau heb gezeten om aangifte te doen van diefstal

Wink
Ik slaap op een dorm (slaapzaal) met vier bedden. Meestal met twee of drie mensen. Helaas heeft een van die mensen het nodig gevonden mijn telefoon en ipod uit het stopcontact mee te nemen toen die ´s nachts uitcheckte. Normaal ligt alles in mijn afgesloten kastje, maar het laden duurt hier zo ontzettend lang en bovendien sliepen we al drie dagen op die kamer met zijn drieën... Best onaardig, en vooral onpraktisch... Zo heb ik nu geen telefoon meer, dus ook geen wekker, kan ik geen muziek meer luisteren en kan ik zonder batterij en lader erg weinig foto´s meer maken
Undecided
De mensen op het politiebureau waren op zich niet onaardig, alleen duurde het erg lang allemaal. In verband met mijn ontbrekende Spaans had ik mezelf goed voorbereid op mijn aangifte... Ik had het hele verhaal in het Engels getyped en toen door Google laten vertalen en geprint meegenomen. Zeker vijf mensen hebben het gelezen en ik heb niemand in lachen uit zien barsten dus het zal wel Spaans geworden zijn, het leek er voor mij in ieder geval heel erg op
Wink
Van het hotel krijg ik ook nog een verslagje en dan dekt de reisverzekering dit als het goed is verder allemaal... Nu zo meteen maar eens met mijn camera en taalgidsje op pad om een nieuwe accu en een wekker te kopen...

Reacties

Reacties

Annemieke Owel

Hè getver, wat jammer nou dat iemand het nou nodig vond om je Ipod en telefoon mee te nemen, bah. Maar ja, gelukkig ben je verzekerd en kun je straks weer bellen, foto's maken en naar een lege Ipod luisteren, ook interessant, lijkt me ;-)
Genoten van je Paraglidefoto's!

Wendy

Ik had al eerder gehoord van Li dat je was bestolen, maar was wel benieuwd naar je verhaal hoe het gebeurd was. Wel slim idee om je verhaal te laten vertalen in het Spaans, zou ik nou niet opgekomen zijn!
Coole foto's van het paraglidin, en ook de foto's uit je 2e mapje zijn super mooi! Als ik dat zo zie zou ik er zo heen willen verhuizen.
Hier mis je trouwens niet veel hor, het word alleen weer eerder licht en later donkerder dus dat is wel lekker.

Kathy

Wawh, never a dull moment! Het ziet er naar uit dat je niet echt op je achterwerk ligt vakantie te vieren. Wat een avontuur. Leuk!!!
Slaapzaal is altijd een risico... Niet echt aan te bevelen.
Kijk uit om je volgende avonturen te lezen. Geniet ervan Cassie!! :-)

vrouwk

Wat een leuke korte verhalen schrijf je. Ik vraag mij af wanneer je boekje van 600 pagina's uit komt.
De boekenweek is begonnen optie voor volgend jaar???
Je had die BOA's uit de winkel moeten meenemen, dan hadden ze wat te doen gehad op de slaapzaal. Leuke foto's Groetjes

Michiel Kamminga

Iemand schreef over een lege ipod dat vroeg ik me ook al af. Heel vervelend. Mooie paraverhalen, en to be continued zo te horen. Oh ja NL verloor van ZK maar toch in de halve finale. Tegen de auzzies. ai. Ben benieuwd naar je volgende avonturen, echt leuk om te lezen. Geniet er van.

jan

ik kamp al jaren aan leesblind tezijn maar als je zo door gaat dan ben ik genezen denk ik
maar het zijn mooije verhalen
maar geniet er goed er van dan kan je er jaren over praaten
groeten jan

Gré

Ola
Ik heb een stralende opoe gezien van de week en iedereen weet dat dat niet dagelijks gebeurd ;-) Ze belde meteen om te zeggen dat ze je had gesproken.Toen ik haar ook nog het derde verslag gaf kon haar dag, week, maand, niet meer stuk ;-). Oma Lammie is een ander verhaal, natuurlijk vertel ik haar elke dinsdag globaal wat je hebt beleeft. En dat we dat weten omdat we elkaar via de computer briefjes sturen. "O", zegt oma ik heb Cas ook een telegram gestuurd, maar ik heb nog niets gehoord. Hij zal het wel te druk hebben;-). Maak je niet zo druk dat je wat langer blijft hangen dan een gemiddelde back packer zou doen. Gewoon doen wat je wilt doen altijd goed. Wat zal dat een leuke ervaring zijn geweest zo boven een andere stad springen weer eens wat anders dan altijd maar weer dat zelfde patroon onder je, wat Texel heet. Ik geniet erg van je verhalen en ben blij dat je af en toe ook een mailtje stuurt. Sommige reacties zijn ware juweeltjes. groetjes Gré

BROER

mooie foto's broer, beetje jammer van je Ipod en telly!
ik weet hoe t is om bij de politie te zitten heb van de week ook 3 uur bij onze vrienden gezeten voor een verklaring van een pagina of 5 gelukkig niet in het spaans!
ik hoor weer van je!

Zussie Li

Brotherrrrrrrrrrrrr,
Ik zie Wendy zojuist typen (althans ik lees net haar bericht) dat je hier niks mist... nou dat is niet waar hoor! Wouter Bos is vandaag opgestapt en meneer Cohen gaat/ wil hem vervangen!

Tof dat je zo hier en daar wel echt leuke mensen tegenkomt! Dat moeten die andere dingen toch maar snel doen vergeten!

Hmmmmmm, ik weet eigenlijk ff niks meer, vraag me af of je de reacties uberhaupt leest haha.

Oh ik weet nog wel wat. Jamila en ik zijn nog steeds heel hard bezig met onze 'Hart voor Honduras' actie! Aankomende zondag staat er een stuk over in de krant en aankomende dinsdag zou er iets in de Helderse Krant komen. Verslaggever en fotograaf kwamen woensdag in mijn klas! Echt heel leuk. Ik bewaar 't allemaal wel. Kom je ook donderdag 8 april van 17 tot 19? :P

Viel spasssssss nog :)

Kussie Li

p.s. Heb ik nou goed begrepen dat je bij mensen in de auto stapt die gedronken hebben? Of heb ik dat even niet goed geinterpre nog iets ;)

Nina Mackie

Hoi Cas!

Leuk zeg om je zo te kunnen volgen. Veel plezier nog met alles wat komen gaat!

Groetjes Nina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!